måndag 28 november 2011

111128




Nattens storm är förbi och vi har klarat oss lindrigt undan med några omkullblåsta träd och takplåtar på vift. Skönt!

Veckan har börjat stillsamt, lilla älsklingen är fortfarande påverkad av sitt envisa virus, så för min del blev det att stanna hemma. Medan han tog sig en välbehövlig sovstund, passade jag på att strosa runt i trädgården. Andas lite frisk novemberluft och bara vara. Upptäckte, till min stora förtjusning, att julrosens knoppar äntligen slagit ut till underbart krispigt, vita blommor. Åh, det gjorde min dag!

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att det har lugnat sig med vädret. Tänk att naturen kan orsaka så många olika väder och katastrofer.

    SvaraRadera
  2. nejmen julros, så fint! jag är ju ännu inte så trädgårdskunning, så denna har jag inte hört talas om men denna måste jag plantera! Den blommar nu alltså på vintern alltså?! Kram Sofie

    SvaraRadera